Menderes İlçesi’nde bulunan okulların çeşitli proje alanlarında işbirliğini ve tecrübe paylaşımını geliştirmeyi hedefleyen Menderes İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün CEVHER projesine yeni bir eTwinning projesiyle katkı sağladık.
Tecrübe paylaşımının somut bir örneği olma özelliği taşıyan yeni eTwinning projemizi Menderes'te bulunan ilkokul, ortaokul, lise düzeyinde çeşitli okulların; Romanya, Gürcistan ve İtalya'dan yabancı ortaklarımızın katılımıyla yürüteceğiz.
Proje adı: Beyond the Seen: A Journey to Local History (Görünenin Ötesinde: Yerel Tarihe Yolculuk)
Katılımcı Ülkeler: Türkiye, Gürcistan, Romanya, İtalya
Proje türü: eTwinning
Yurtdışı hareketlilik durumu: Projemiz yurtdışı hareketlilik faaliyeti içermemektedir.
Yaş grubu: 9-14 yaş
Katılımcı sayısı: 20 öğrenci
Proje irtibat kişisi: Savaş İKA- Sosyal Bilgiler Öğretmeni
Proje Konusu: GÖRÜNENİN ÖTESİNDE: YEREL TARİHE YOLCULUK", öğrencilerin yerel tarihlerini keşfetme ve bu keşif sırasında dijital ve işbirlikçi çalışma becerilerini geliştirme fırsatı sunan bir eTwinning projesidir.
Proje Amacı: Projemiz öğrencilerin okulları ve yakın çevreleri ile daha güçlü bir bağ kurmaları ve kendilerini çevreleyen yerel tarih hakkında daha derin bir farkındalık kazanmalarını amaçlamaktadır. Proje etkinlikleri işbirlikçi bir yaklaşımla tasarlanmış, çeşitli web 2.0 araçlarının etkin bir şekilde kullanılmasına imkan sağlayacaktır. Bu sayede öğrencilerin dijital ve sosyal becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Proje Etkinliklerine Genel Bakış
Projeye katılan öğrenciler çeşitli işbirlikçi faaliyetler aracılığıyla okullarının, yaşadıkları köy veya kasabaların geçmişini yapay zeka, internet kaynakları veya basılı kaynaklar kullanarak araştırıp; bilgi toplayacaktır. Bilgi toplama aşamasında öğrenciler, okullarının veya köylerinin geçmişiyle ilgili bilgi sağlayabilecek yaşlı bireylerle bir araya gelip röportaj yapabilir veya bu kişilerin okula davet edilmesiyle öğrencilerin soru-cevap yöntemiyle bilgi edinmesi sağlanabilir.
Öğrenciler elde ettikleri bilgileri sınıf arkadaşları ile sunum yöntemi ile paylaşacaktır. Bilgilerin paylaşımı aşamasında çeşitli web 2.0 araçları kullanılacak, öğrencilerin dijital becerilerini geliştirmelerine imkan sağlanacaktır.
Öğrenciler bu projeye katılarak yalnızca araştırma, röportaj, aktif dinleme, sunum ve dijital becerilerini geliştirmekle kalmayacak, aynı zamanda içinde yaşadıkları toplumun yerel tarihlerine ve kültürel mirasına dair daha derin bir anlayış kazanacaktır.
Proje Takvimi
ARALIK
- Proje Açılış Toplantısı
- Projeye katılan okulların proje koordinatörleri bir araya gelerek proje etkinlikleri, projenin amaçları, proje takvimi ve olası riskler konusunda fikir alışverişi yapacaktır.
- Projenin Okul Topluluğuna Tanıtımı
- Okullar, projenin adı ve hedefleri hakkında bilgi vermek için bir eTwinning okul panosu oluşturacaklar. Okul proje koordinatörü, ayrıca projenin tanıtımını okul web sitesi ve sosyal medya platformları (Instagram ve Facebook) üzerinden yapacaktır. Proje tanıtımını gösteren ekran görselleri Twinspace platformuna yüklenecektir.
- Öğrenci Seçimi
- Projeye katılmak üzere en az 10 öğrenci seçilecektir.
- Twinspace'e Kayıt
- Seçilen öğrenciler Twinspace platformuna eklenecektir.
- İlk Anket Uygulaması
- Öğrenciler ve öğretmenler, eTwinning ve dijital araçlarla ile ilgili mevcut beceri ve bilgilerini değerlendirmek için Google forms üzerinden paylaşılan bir anketi dolduracaklardır.
- eTwinning Atölyesi
- Öğrencilere projenin hedefleri, takvimi ve kullanılacak Web 2.0 araçları hakkında bilgi vermek için bir atölye düzenlenecektir. Öğrencilerin, eTwinning'deki rollerini ve proje hedeflerini net bir şekilde anlamaları sağlanacaktır. Atölyeden fotoğraflar Twinspace’e yüklenecektir.
- Beyin Fırtınası Oturumu
- Öğrencilerle netiket (internetteki görgü kuralları), eTwinning davranış kuralları ve e-güvenlik yönergeleri üzerine tartışılacaktır. Proje koordinatörleri, seçilen öğrenciler için eTwinning projesine katılım izni veren ebeveyn izin formlarını toplayacaklardır.
- eGüvenlik ve Netiket Okul Panosu
- Öğrenciler, eSafety ve netiket üzerine bir okul panosu hazırlayacaklardır. Panonun fotoğrafları proje koordinatörü tarafından Twinspace’e yüklenecektir.
- ZeeMaps Üzerinden Bölge İşaretleme
- Okullar, bölgelerini ZeeMaps kullanarak haritada okullarının bulunduğu noktayı işaretleyeceklerdir.
OCAK
- Tanışma
- Öğretmenler, bir Padlet etkinliği aracılığıyla kendilerini tanıtacak, bu amaçla dijital bir pano oluşturacaklardır.
- Twinspace ve Web 2.0 Araçları Atölyesi
- Öğrencilere Twinspace ve kullanılacak çeşitli Web 2.0 araçları (Padlet, Voki, WordArt, Wakelet, Mentimeter, Storyjumper, Kahoot ve ChatGPT gibi AI platformları) hakkında bilgi vermek için bir atölye düzenlenecektir.
- Öğrencilerin Padlet ve Voki Etkinliği
- Öğrenciler, Padlet üzerinde kendilerini tanıtacak, avatarlar oluşturacak ve karakterlerini seslendireceklerdir.
- Öğrenci Gruplarını Oluşturma
- Öğrenciler takımlar oluşturacak ve isim seçeceklerdir. Proje koordinatörleri, her takım hakkında bilgileri Twinspace’e yükleyecektir.
- Okul Tanıtım Videosu
- Öğrenciler, okullarını tanıtan bir video hazırlayacaklar, bu video proje koordinatörü tarafından Twinspace’e yüklenecektir.
- Yerel Kasaba veya Köy Tanıtım Videosu
- Öğrenciler, kasaba veya köylerini tanıtan bir video hazırlayacaklar, bu video da Twinspace’e yüklenecektir.
ŞUBAT
- Logo Tasarımı
- Tüm okullar logo tasarımları oluşturacak ve bunları Twinspace’de paylaşacaktır. Proje logosu tüm okulların katılacağı bir anketle seçilecektir.
- Afiş Tasarımı
- Okullar, proje hakkında afişler oluşturacak ve bunları Twinspace’de paylaşacaktır. Temayı temsil eden proje afişi tüm okulların katılacağı bir anketle seçilecektir.
- WordArt Etkinliği
- Öğrenciler, projeye ilişkin görsel temsiller oluşturmak için WordArt kullanacaklardır. Bu çalışmaları basılıp okul panosunda sergilenebilir veya yeni oluşturulmuş bir Padlet üzerinde dijital sergi olarak paylaşılabilir. Padlet bağlantısı veya pano fotoğrafları Twinspace’e yüklenecektir.
MART
- Okul Tarihini Araştırma
- Öğrenci grupları, okullarının tarihini araştıracak ve okul tarihi konusunda bilgili öğretmenler, yerel halk ve eski mezunlarla röportajlar yapacaklardır. (Röportaj ve öğrencilerin araştırma süreçlerine ait fotoğraflar proje koordinatörü tarafından Twinspace’e yüklenecektir).
- Öğrenci Sunumları
- Gruplar, yaptıkları röportajlar ve araştırmalardan elde ettikleri bilgileri paylaşmak için sunumlar, videolar veya belgeseller hazırlayacaklardır. Bu sunumlar Twinspace’e yüklenecektir.
NİSAN
- Yerel Kasabanın Tarihini Araştırma
- Öğrenci grupları, kasaba veya köylerinin tarihini yapay zeka uygulamaları, kitaplar ve diğer kaynakları kullanarak araştıracaklardır.
- Dijital Sergi: Wakelet
- Öğrenciler, araştırma sonuçlarını düzenli ve görsel olarak çekici bir şekilde sergilemek için Wakelet kullanacaklardır. Wakelet linki proje koordinatörü tarafından Twinspace’de ilgili başlık altına eklenecektir.
- Kahoot Sınıf Bilgi Yarışması
- Öğrenciler, kasabalarının tarihine odaklanan bir Kahoot quizine katılacaklardır.
- Final Kahoot Bilgi Yarışması
- Tüm okullar, Wakelet dijital sergisi ile ilgili soruları kapsayan bir final Kahoot quizine Zoom toplantısı aracılığıyla katılacaklardır.
MAYIS
- Saha Gezisi
- Antik kentler veya tarihi yerler için bir saha gezisi düzenlenecektir.
- E-Kitap Oluşturma
- Öğrenciler, projeden edindikleri deneyimleri bir e-kitapta derleyeceklerdir. (Her bir öğrenci grubu tarafından 1 tane veya tek tek her öğrenci hazırlayabilir). Proje koordinatörü e-kitap linklerini Twinspace’de ilgili bölüme ekleyecektir.
- Proje Sonuçlarının Yaygınlaştırılması
- Proje sonuçları okul web sitesi ve sosyal medya platformlarında yayımlanacaktır. Yaygınlaştırma faaliyetleri (projenin başından sonuna kadar proje hakkında yapılmış tüm haberler dahil olmak üzere proje koordinatörü tarafından Twinspace’de paylaşılacaktır.
- Son Anket- Değerlendirme
- Katılımcıların deneyimlerini ve gelişimlerini değerlendirmek için bir anket gerçekleştirilecektir. Bu anket, öğretmenler, öğrenciler ve ebeveynler için ayrı ayrı hazırlanacaktır. Sonuçlar Twinspace’de paylaşılacaktır.